۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۲۸

همزمان با هفته میراث فرهنگی/

اشیاء تاریخی مردم سمنان به نمایش گذاشته می‌شود

اشیاء تاریخی مردم سمنان به نمایش گذاشته می‌شود

سمنان- خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی، اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی مردم شهرستان سمنان در محل موزه گرمابه‌پهنه این شهر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید یزدانی پیش از ظهر روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با اعلام اینکه همزمان با هفته میراث فرهنگی نمایشگاه اشیاء تاریخی مردم شهرستان سمنان برگزار می شود، افزود: این نمایشگاه در بیست و نهم اردیبهشت ماه و در روز جهانی موزه و میراث فرهنگی گشایش می یابد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه به مدت یک هفته دایر است، اظهار داشت: در این نمایشگاه، اشیاء و اموال فرهنگی تاریخی مردم شهرستان سمنان از 100 تا 40 سال قدمت در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.

یزدانی همچنین در این نشست، از برگزاری آزمایشی موزه ای پیرامون مهر و سکه های قدیمی در سمنان خبر داد.

وی اظهار داشت: در هفته اول افتتاح این موزه که با همکاری موزه عشایری ایل سنگسر برگزار می شود، سکه های دوره قاجار به نمایش گذاشته می شود.

به گفته یزدانی، این موزه در سی ام اردیبهشت افتتاح و به مدت یک هفته از ساعت 9 الی 13 در تیمچه پهنه برای بازدید عموم دایر است.

وی با اشاره به اینکه بیست و پنجم تا سی و یکم اردیبهشت ماه به عنوان هفته میراث فرهنگی نامگذاری شده است، برپایی نمایشگاه مجموعه عکس های قدیمی مجموعه تاریخی بسطام در موزه عرفان شرق و بازسازی قبر هزاره اول قبل از میلاد در بخش باستان شناسی موزه شاهرود را از مهم ترین برنامه های این هفته عنوان کرد.

یزدانی در پایان افزود: در این هفته همچنین نونهالان از موزه ها بازدید می کنند و نمایشگاه درم سراهای کومش در محل موزه عشایری ایل سنگسر راه اندازی می شود.

کد خبر 1601953

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha